Elikkäs nyt piti ottaa ihan aiheesta omaa aikaa ja hieman päivitellä meidän kuulumisia, ettette vaan luule että mitään ei ois tehty koko aikana :)

Iitan kanssa ollaan päräytetty tavoitteellinen nomeilu talven jäljiltä ja nomea ollaan reenattu kaks kertaa viikossa minimissään. Tämän kevään ja kesän tavoitteena on lisätä pilli kuuliaisuutta ja muutenkin on nyt tarkotus vaikeuttaa Iitan reenien sisältöä. Reenattu ollaan kaksissa naisin ja oikeastaan näin alkuun on ollut mukava reenata ilman reeni seuraa. Mää oon ohjaajana hieman arempi ja näköjään pitkän tauon jälkeen on ollut mukava itsekseen ottaa tuntumaan taas nomeiluun. Toki on ollut tarkoitus rohkaistua myös yhteisreeneihin kunhan vain pääsen täältä kotoa irrottautumaan. Aikataulullisestikkin on ollut helpompi mennä reenaamaan itsekseen, koska olen jossakin määrin aika kiinni täällä kotona  ja heti kun pieni hetki vapautta koittaa olen pyrkinyt suuntaamaan Iitan kanssa reenikentille:)

Iitan kanssa ollaan nyt otettu markkeerauksia, jotka ovat menneet hyvin. Koiran muisti ja keskittyminen on ollut hyvää ja työskentely jouhevaa. Markkeerauksia ollaan otettu kolmella damilla, jotka koira on järjestelmällisesti noutanut halutussa järjestyksessä. Pitkää linjaa ollaan otettu niin, että siinä linjan välillä on ollut dami lähihaku pillitystä varten, tällä olen pyrkinyt lisäämään juuri tuota pilli kuuliaisuutta kesken kovan vauhdin. Tällä linja harjoituksella luulen saavani Iitalle tämän kevään aikana varmuuden myös pysäytykseen pois juostessa ohjaajaan nähden. Tämä pysäytys meillä vaatii vielä harjoitusta ja kokeillaan nyt tätä tekniikkaa löytyiskö se pysähdys varmuus näin. Kohtijuostessa Iita pysähtyy hyvin. Hakuruutua ollaan myös otettu aina kun näyttää, että koiralla on vielä reenien päätyttyä virtaa jota pitäisi saada kulutettua. Iitan työskentelyssä varsinkin pitkällä toistuvalla linjalla on havaittavissa se väsymys, josta olen jo aikaisemminkin kirjoittanut. Lisäksi hakuruudussa on ollut väsymyksen merkkejä ja koira makoilee pitkät tovit reenien lomassa. Harmillista sinänsä, mutta tiedostettu asiahan tämä on.

Tokolut on ollut hieman jäissä, mutta tarkoitus on aloittaa nekin kunhan tuo maa vähän sulaa ja löytyy hyvä paikka missä reenata.

Jotakin uutta halusin ottaa Iitan ja minun reenaamiseen ja olen ilmottanut Iitat rallytokoon, joka alkaa ensi kuussa. Kyseessä on lyhyt kurssi, mutta käydään kokeilemassa. Lisäksi Iita on ilmoitettu OKK:n tokoryhmään, mutta takuita ryhmään pääsystä ei ole minun tekemättömien talkoo tuntien vuoksi. Agilityyn kokeilen myös päästä, mutta luulen että sinne me ei ainakaan päästä koska ei olla talkoiltu.