Otteita Iitan päiväkirjasta;

 

" Rakas päiväkirja, pitkään mietin ja ihmettelin tätä elämän menoa ja sen muuttumista. Kuukausi sitten kaikki asiat selkeni ja nyt ymmärrän miksi emäntäni oli pitkän aikaa lomalla minun kanssa harrastamisesta. Voitteko kuvitella meille muutti pieni ihminen asumaan! Olen viimeksi viime jouluna toivonut ikiomaa lasta ja nyt sen sain! Aluksi halusin seurailla tilannetta etäältä. Ehkäpä ajatuksissa kävi myös aate, että minut unohdetaan kun tuo pieni käärö vei huoltojoukkojeni huomion...sitten huomasin, että ei ne minua ole unohtanut :) Rapsutuksia, lenkkejä ja pusuja saan ihan samallalailla kuin ennenkin ja kaiken kukkuraksi olen päässyt reenaamaan taas kaikkia minulle tuttuja lajeja emäntäni kanssa ihan kahdestaan. Nukkumapaikkani ei ole muuttunut ja ruokaakin saan kuten ennenkin, joten mikäs tässä ollessa. Raskasta on kun välillä tuntuu, että tuota pientä ihmistä ei osaa kukaan muu hoitaa niin hyvin kun minä...minusta joka äänähdystä täytyy kaydä katsomassa ja varmistaa, että vauvalla on varmasti kaikki hyvin. Ainakin kaikki minun omat pentuni ( ne pehmolelut) itkee kun niillä on jokin hätänä. Emäntäni ja isäntäni ottaa näköjään tämän lapsen hoidon hieman lunkimmin kuin minä, olen nyt kuitenkin saanut nukuttua yöt paremmin kun alussa nuo yösyötöt vei kaikki voimat. Emännän kehoituksesta olen sitten jatkanut unia vaikka olisin kyllä valmis osallistumaan vauvan syöttöön myös öisin. Päivisin me pötkötellään yhdessä vauvan kanssa olohuoneen lattialla ja olen yrittänyt ehdottaa muutamia lelujani hänelle, mutta ei se niistä ole innostunut. Kaippa sillä on omat lelut jossain millä leikkiä. Vieraita meillä on käynyt kovasti ja olenkin ottanut omaksi vastuualueeksi komean haukkumisen ovikellon soidessa, varmistan että kukaan asiaankuulumaton ei tule minun vauvaani kiusaamaan.

Kaikki on siis mukavasti ja meidän elämään on tullut paljon täyttöä tuon pienen käärön johdosta...isi aina sanoi mulle," Iita jos joku on varmaa niin emännän ja isännän rakkaus sinua kohtaan. Vauva ei korvaa koiraa eikä koira vauvaa. Molemmille löytyy paikka meidän sydämissämme " ja tähän minä luotan <3